Sämre tider för flyget

Som ni säkert hört och läst så är det sämre tider på gång, iofs "allt som går upp lär komma ner" och som tur är "allt som går ner går förhoppningsvis upp igen" . Flera bolag har konkursat senaste året delvis pga oljepriset som rasat upp (maxpris 147 $ / fat 14 Juli 2008) . Priset just nu kan ni se här ->



Flygbolag som jag minns som har gått i konkurs är:

1. XL i UK
2. Maxjet
3. Silverjet
4. Futura
5. massor med fler bolag.

Ett bolag som gick omkull för ett par år sedan var Varig (som även startade upp igen). Hittade dock ett par kul bilder på internet:


Kommentarer
Postat av: dsf

Hejsan!



Måste få komma i kontakt med dig, du har min mejl, skriv bara några ord så att jag får din, handlar om flyget.



Du kan ta bort detta inlägg om du känner för det efter allt.



MVH

2008-12-29 @ 01:48:12
Postat av: anonym

hur tror du chanserna ser ut för en brud att bli pilot, lättare eller svårare att få jobb?

2010-03-20 @ 21:47:50
Postat av: assem

hejsan! jag är 19åroch har precis börjat min CPL utbildning och skulle så gärna veta vad som väntar mig! hör av dig! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback