much work - less time

Har börjat jobba, lite oväntat men kände att jag behövde göra något samtidigt som jag kör studierna, villa ha ett jobb och fick två, kör budbil för Jetpak och arbetar som gate agent på Göteborg City Airport, riktigt kul jobb, tyvärr inte som pilot men inom flyget iaf vilket är nice. Var idag på Air Berlin kurs som hölls dagen innan de börjar sina flighter från GSE - TXL. Budbil kör jag bara en dag i veckan så det känns mer som paus än jobb, ganska kul och mkt flygfrakt och saker/varor som skall levereras runt om i Sverige och även Norden. Att arbeta som Gate Agent är aningen roligare då man på Säve iaf har ansvar för mer än t ex på storflygplatser som Arlanda etc. Här så ska man stå i incheckningen, boarda flighter, ta emot pax, sitta och svara på frågor i informationen etc etc etc. Svettigt kan det blir när man som enda gate agent skall boarda 189 pax på t ex FR flighterna till London, men ser det som en kul erfarenhet, kan vara bra att ha lite kunskaper sedan när man sitter i planet och väntar på sina passagerare och kunna veta vad de går igenom etc. Under kursen idag så kan man tala om körsfördelning, 16 damer och en herre, kändes lite väl ovanligt men var trevligt =) Ska iaf skriva prov imorgon och arbeta, stessigt värre.

Min att göra lista:

1. Arbeta som budbilschaufför och som Gate Agent
2. Skriva av ATPL-proven (det svåra är att skolan har för få prov tillfällen, visst de har två provveckor men denna period passar inte alla, sen så kan man bara skriva prov på två ställen, ska kolla om det finns fler platser där man kan skriva prov.
3. Flyga klar min Timebuilding, har ca 39hr kvar och känner på mig att det blir en del längre resor ner över kontinenten framöver.
4. Börja med Simulatorpassen (40 timmar FNPT 2)
5. sev ME, CPL, MCC senare under året.

Postar mer inlägg sen, ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback