ATPL-prov

Hej igen!
Har nu sakta börjat skriva lite prov, skrev tre luftis prov nu under senaste sittningen (2v sedan) , skrev Operational Procedures, Mass & Balance och Communications, en blandning av medelsvåra och lätta ämnen som jag kände att jag kunda mjukstarta med, gick bra fick 100% respektive 98% och 95%. Har nu "bara" 9 prov kvar som jag ska försöka göra klart så fort som möjligt, har även förutom plugget arbetat på City Airport, räknade ihop timmarna igår och fick upp det till nästan 130 timmar för maj månad!! nästintill heltid. Har även kört lite budbil vilket också går bra.
Det som jag lärt mig sedan jag började på flygplatsen är att jag verkligen insett hur mkt olikt folk det finns, möter hundratals personer varje dag och att stå och försöka förklara för folk att reglerna säger att det är max "15kg per person när man flyger med Ryanair bla bla bla bla bla", att de inte läser reglerna, självklara saker för oss piloter ;)

Orkar inte skriva mkt ikväll, men lägger in film från ryssland där nya skolande PPL-elever i försvaret flyget Let410 (tjeckiskt tvåmotorigt turboprop-plan för korta distanser) och avslutar dagens övningar med en lite speciell landning:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback