Night qualification!

Mina damer och piloter! Har nu börjat min NQ - Night Qualification skolning som består av 5 timmars flygning under tid då mörker råder vilket typ är mellan solnedgång och soluppgång och då man inte klart kan identifiera ett beslyst föremål beläget 8 km bort. Nåt sånt tror jag. detta var helt klart en rolig upplevelse, ser fram emot mitt nästa NQ pass! Lyfte bana 01, gick ut genom Räven (utpasseringspunkt ur kontrollzon), sen upp mot marstrand, lite svängar och slowflight för att sedan ta en tur över stan (otroligt vackert, bild kommer!) och sedan ligga lite i varvet.

Nu är det bara 4 timmar kvar av NQ skolningen + 45 timmars Timebuilding kvar och x antal luftis ATPL prov kvar innan jag kan känna mig riktigt lugn och börja Simulatorpassen som är 40h i FNPT II Simulator.

MVh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback