Mer bilder
Tjenare!
Lovade innan att jag skulle lägga upp lite bilder från mina nattflygningar, hade ingen vettig kamera men instruktören hade en så han lovade mig att skicka bilderna, så fick dem igår så - voilá.
(Bilderna är lite för stora, sry)
Första NQ (Night Qualification passet, ligger strax söder om ESGP (Göteborg City Airport), 1300ft, det ni ser är själva hjärtat av Göteborg, närmast kameran Backaplan och sedan älven och centrala GBG. Instrumentbrädan på DA40 skymtar...
Final bana 01 på Säve. notera de mycket simpla inflygnings- och banljusen jämfört med Landvetters som ni ser på bilderna längre ner. Det roliga med att flyga Natt är att allt ser så litet ut, denna banan ser hur liten ut som helst men är i själva verket 45 meter bred och 2 km lång!
Finalbild från våran navigationsflygning från Säve till Landvetter, riktigt kul faktiskt samt att vi fick ett clearance direkt till Landvetter fastän att jag tidigare sagt att jag ville lämna genom Bohus (utpasseringspunkt). Första gången som man flyger till Landvetter och lite kul var det att ha 45x3.3km bana! Här så ligger vi på final till bana 03 på ESGG (Landvetter), ligger högt med tanke på PAPI ljusen som indikerar fyra vita (Precision Approach Path Indicator). Några sekunder senare så har jag iaf en röd, och 3 vita, godkänt iaf.
Här så har vi landat på Landvetter, rullat en lång bit och sedan dragit på igen och lyft, inte så mycket trafik.
Den här bilden minns jag inte riktigt när den är tagen, troligtvis under första NQ-passet. Ser ut som att vi ligger på runt 3000ft, antagligen någonstans norr om Göteborg..
Nu så har vi haft ledigt idag, imorgon så är det DA42-Walkaround som gäller, äntligen så avslutas vår tekniska kurs på denna typ. Sen så tänkte jag skriva Flight Planning PT´t (Progress Test).
Antagligen så blir det lite flygning nu i helgen, men med tanke på hur SMHI spår vädret så ser det inte ljust ut än iaf. Har iaf bokat båda dagarna.
ciao!
Lovade innan att jag skulle lägga upp lite bilder från mina nattflygningar, hade ingen vettig kamera men instruktören hade en så han lovade mig att skicka bilderna, så fick dem igår så - voilá.
(Bilderna är lite för stora, sry)
Första NQ (Night Qualification passet, ligger strax söder om ESGP (Göteborg City Airport), 1300ft, det ni ser är själva hjärtat av Göteborg, närmast kameran Backaplan och sedan älven och centrala GBG. Instrumentbrädan på DA40 skymtar...
Final bana 01 på Säve. notera de mycket simpla inflygnings- och banljusen jämfört med Landvetters som ni ser på bilderna längre ner. Det roliga med att flyga Natt är att allt ser så litet ut, denna banan ser hur liten ut som helst men är i själva verket 45 meter bred och 2 km lång!
Finalbild från våran navigationsflygning från Säve till Landvetter, riktigt kul faktiskt samt att vi fick ett clearance direkt till Landvetter fastän att jag tidigare sagt att jag ville lämna genom Bohus (utpasseringspunkt). Första gången som man flyger till Landvetter och lite kul var det att ha 45x3.3km bana! Här så ligger vi på final till bana 03 på ESGG (Landvetter), ligger högt med tanke på PAPI ljusen som indikerar fyra vita (Precision Approach Path Indicator). Några sekunder senare så har jag iaf en röd, och 3 vita, godkänt iaf.
Här så har vi landat på Landvetter, rullat en lång bit och sedan dragit på igen och lyft, inte så mycket trafik.
Den här bilden minns jag inte riktigt när den är tagen, troligtvis under första NQ-passet. Ser ut som att vi ligger på runt 3000ft, antagligen någonstans norr om Göteborg..
Nu så har vi haft ledigt idag, imorgon så är det DA42-Walkaround som gäller, äntligen så avslutas vår tekniska kurs på denna typ. Sen så tänkte jag skriva Flight Planning PT´t (Progress Test).
Antagligen så blir det lite flygning nu i helgen, men med tanke på hur SMHI spår vädret så ser det inte ljust ut än iaf. Har iaf bokat båda dagarna.
ciao!
Kommentarer
Trackback