hey again

Brukar ofta besöka sidor som Airliners.net och Jetphotos.net , lite kul att på så sätt skapa lite mål och öka motivationen, detta med motivation är väldigt viktigt, det går inte att sitta och plugga flera timmar per dag om man inte är motiverad, motivation är också något som går upp och ner, på topp ligger den alltid precis när man börjat utbildningen :P Men så länge som man tycker det är kul så kämpar man på. 

Skulle ha flugit idag men 9h-TAF:en ser inget vidare ut:
- ESGP 240830Z 240918 12015kt 9999 SCT020 BKN040 TEMPO 1318 2500 SN PROB40 1518 FZRA BKN012=

Visst kanske går att komma upp och flyga lite, men har tröttnat på att ha lyft för att sedan insett att det inte varit VFR - flygväder idag.

Tekniska - "walk-around" eller "Aircraft-visit" kursen är uppskjuten till Mån 13.00 pga att Technical Manager fick åka iväg och hämta SE-LYD DA40 från Sthlm, funderade innan på att ge mig iväg söderut på en flygning, kanske till Belgien eller Tyskland, men har ingen vidare lust att ringa skolan och meddela att jag sitter fast i Frankfurt eller Brüssel pga vädret.

Såg en riktigt cool grej på jetphotos iaf, kombinationen stort plan (A310-300) och liten, låg hangar fick dem att lösa problemet på detta sätt:

97074-13397074-132
Dresden Flughafen - Verkstad med konverteringsprogram för A300/310

C ya!

Kommentarer
Postat av: Roger Petersson

Kul sida, det verkar vara lite annorlunda att lära sig flyga idag än när jag tog mitt A-cert i mitten på sjuttiotalet.
Jag skolade på Chalmers Flygklubb i MFI-9B, för övrigt ett mycket trevligt plan som jag flugit mycket i. Du har kanske sett det som står på Säve på somrarna. SE-EFH.
Lycka till med din utbildning
Har du siktet inställt på att flyga yrkesmässigt när du är klar? Är det inte en ganska dyrbar utbildning.
Jag har bara flugit privat men det var många tillfällen till gratistimmar som man utnyttjade, t ex. skogsbrandspaning på sommrarna, bogsering av segelkärror.

Postat av: Adde

Tjeba tjena! Kul blogg :) Blivande pilot här med! Får man fråga var du skolar?

Ha d o lycka till!!

2007-03-20 @ 23:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback