Ny Dag - Nya bekymmer

Vaknade nyss, riktigt sent också vilket inte var så kul, hade tänkt att flyga , snackade med meteorologerna imorse och de intygade att det skulle vara IMC (Instrumental Meteorological Conditions) alltså icke flygbart väder för VFR flygning, så tänkte att jag kunde somna om, vaknade senare och läste METAR som sa:

ESGP 041120Z 21015KT 9000 BR SCT015 09/07 Q0988=

Vart är det dåliga vädret? Typiskt att jag inte har bilen just nu, annars så hade det bärt av till flygplatsen direkt.

Efter lite TV-tittande, frukost, div. mailande till intressanta flygbolag så har jag nu tänkt att gå igenom Instrumentation. Wish me luck

Inkluderar lite bilder, så att inlägget inte blir så tråkigt för er:


SPU's nya DA42 med min kompis som har roligt


Elevkåren på SPU anordnade en "After Work" kväll, massor av folk som dök upp, riktigt kul!

97074-53
Jannes första flygning med mig

Bilder från ATPL klassen


DA40 med mig bakom spakarna


"Nya" PPL:arna kör taxningsövningar i sept 2006


Lite sightseeing bilder från goa GBG!


Only JET A1

MVH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback