Yes!

Härligt! Dagens flygpass gick hur bra som helst, gjorde 9 studsar och varje landning var mkt bra och gjordes själv, avslutade med 2 bedömningslandningar som gick bra, nästa steg för mig är EK-checken som troligen inträffar imorgon. Gårdagens dåliga flygpass berodde på att jag hade på mig Polaroid solglasögon med styrka ( Ray Ban - Aviators), trodde aldrig att det hade påverkat så mycket , men shit allt blev helt konstigt med dessa på, varenda landning var då kass, detta pga att jag uppfattade banan som smalare är vad den var och fortsatte längre ner för en utflytning men slog då ner noshjulen i banan - en typisk Illusion som det kallas i "Human Performance & Limitiations".



Idag så körde jag vidare, kom till skolan kl 6.30 på morgonen, tog ut planen och dränerade både LYA och LYD. Gillar verkligen DA40, mkt formsköna och känns väldigt moderna i jämförelse med de andra plåtlådorna. Väldigt skön att flyga också, vid totalt avdrag så fortsätter de fram ändå med lite sjunk, man märker att DA40 är en motorseglare i grunden.
Flygpasset började 8.00, väldigt bra väder för en flygtur:

ESGP 090520Z 13003KT 9999 CAVOK 16/16 Q1008=

Enda som man kan anmärka på är dimbildningsrisken pga att temperaturen är 16 grader och daggpunkten är 16 grader samt att det var vindstilla. Risk för CB-moln fanns, men fanns inga i sikte just då, nu så börjar de växa ihop sig. Regnskurar snart!

Skall nu plugga vidare på NAV pga att jag har Qualifying Test idag på Navigation

C ya!

Kommentarer
Postat av: Alex

Lycka till med Navigationen, snacka om att det är pain in the ass...

2006-08-09 @ 14:25:56
Postat av: Joel

Schysst blogg! Helt klart en ny post i favoriter-mappen. Hoppas du fortsätter skriva nu när du väl kommit igång. Och lycka till med ATPL-teorin!

2006-08-09 @ 22:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback