Up in the air again.... but for how long?

Tjena Tjena
Har nu sakta börjat komma igång med flygningarna, så ska det låta! Har bytt instruktör och han är som sagt väldigt duktig, hoppas att EK kommer snart, har tagit en väldigt lång tid med tanke på att jag under ca 2 månaders tid bara flugit 14h!, har ca 1 mån kvar tills att extremkursen ATPL (Airline Transport Pilots License Theory) börjar, tills dess så MÅSTE jag nästan vara klar med mitt PPL så att jag slipper stressa, känns inte vidare kul att man först fått problem med elevtillståndet som kom sent, och sen att man nu ska börja stressa för att hinna med! Men som sagt så rullar det på nu och nästa vecka så skall jag flyga med en som heter Sebastian, har hört att det blir en del dubbelpass då, gött!

Bor som sagt uppe i "SPU-villan" som skall föreställa en svensk normal villa byggd 1993, i själva verket så finns det fler insekter inne än ute, tur att rummet är fräscht iaf. Men villan ligger så nära skolan så det väger upp allt. Har nu 15 flygtimmar som förhoppningsvis lär växa framöver. Har resterande PPL prov nästa vecka, så blir en del pluggande! =)

Idag så låg jag i varvet med SE-LYD och gjorde totalt 9 starter o landningar, fick förlänga medvinden ibland och en gång så flög jag högervarv istället för det vanliga vänstervarvet, avslutade upplevelsen med en angenäm noshjulslandning, kan inte bli bättre....

Imorgon så blir det mer övande inför EK-checken som förhoppningsvis blir på Onsdag med magnus.

Ha d gött

Kommentarer
Postat av: Anonym

En noshjulslandning är väl verkligen inte bra

2006-08-08 @ 12:41:50
Postat av: Josef

Heard of sarcasm?

2006-08-09 @ 11:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback