Medical Class 1 completed

Nu så har man äntligen blivit av med en stor börda, nämligen Medical Class 1, gjorde den nu i tisdags (22:e Aug) hos Capio Citykliniken i Lund. Innan så kunde man göra sin Medical hos Flygmedicinsk Centrum i Stockholm men de har lagt ner pga något som skulle orsaka kaos i svensk press....

Gick upp riktigt tidigt och jag o min kompis Kashif tog tåget ner dit och jag körde igång med testerna, först så värmde man upp med lite hjärt & lungröntgen för att sedan ta blodprov & EKG,  EEG görs inte hos dem då de har fått dispens för detta, så efter att ha fyllt i papper så blev det lunchrast för att sedan besöka flygläkaren och kolla öronen/mun/näsa/hals och sist ögonen , som var det värsta där man först bedövade ögonen med svidande bedövnings ögondroppar för att sedan spruta in lite luft i ögonen för att se om de tål tryck och pga att jag är närsynt så fick jag även pupillvidgande ögondroppar med löftet att medlet skulle släppa efter "3-4 timmar", men icke fick gå runt och se ut som en knarkare i 2 dagar och kunde inte flyga, köra bil, nada. Ringde sedan upp sköterskan och undrade om han hade experimenterat på mig!

Nu så har medlet släppt och jag kan äntligen gå ut och njuta av solen utan att springa in pga att jag blir bländad eller köra runt med solglasögon vid mulet väder klockan 9 på kvällen. Så idag blev det DK (suck) + EK!!! NAV runt kontrollzonen vilket var riktigt riktigt kul, vädret var ESGP 251250Z VRB02KT CAVOK 21/18 Q1008=  vilket var alldeles förträffligt, medans vinden senare övergick till 270/8kt.

Imorgon så blir det EK bedömningar + EK ut ur kontrollzonen för att flyga runt lite och testa gränserna!

Have a good life, mvh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback