Finally up alone

Härligt, har äntligen klarat av EK-checken! Det var på tiden, flög med Ove istället för Magnus vilket var trevligt, Ove som har flugit i over 20 år och är en fd. Citation pilot kunde sin saker =)
Dock 2 saker som var lite irriterande:

1. Istället för att ge ett betyg per manöver så gav han mig ett helhetsbetyg som han skrev in i varje manövers respektive betygsfält, detta stämmer ju inte enligt SOP. Fick på detta sätt samma betyg i varje fält.....
2. Han ändrade om hela trafikvarvet, vem ska jag lyssna på nu?

EK-checken bestod av 2 flygpass, första flygpasset ägde rum nu i Måndags då vi kryssade fram mellan CB-molnen med regn, i tisdags så skulle jag flugit med Mark men kände mig inte riktigt frisk så i onsdags så blev det ett pass med Ove igen där vi övade bedömningslandningar som gick kanonbra efter ett tips av honom där man tog dubbla längden av fältet och där man skulle då ha 500 fot för att få till en fin final.

97074-15

Efter det så flög vi in till ESGP igen och körde 3 studsar och efter dess så kom den heliga stunden då han bad om en fullstop landing och hoppade av och jag flög själv och körde 3 studsar där den andra landningen var perfekt, härligt! Sen så tog jag en rast och flög lite mer på eftermiddagen då jag körde 3 studsar med Sebastian (min instruktör för denna veckan), efter det så körde jag EK, fast bara en studs pga att jag kände mig trött.

Idag så körde man 3 studsar DK med instruktören och avslutade med 8 studsar EK, fick ligga i holding en gång och göra flera 360´s pga Wizzair, Germanwings och suck Ryanair som skulle ankomma/avgå

Imorgon så blir det DK Nav runt Kontrollzonen som enligt Hiwa är livsfarligt pga alla klubbflygare som far runt, vi får se hur det blir imorron,

C ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback